PRODEJ NEMOVITOSTI - DETAIL

Vaši nemovitost prodám BEZPEČNĚ, VÝHODNĚ A RYCHLE.

Jak? Každý klient, jeho preference i samotná nemovitost jsou jedinečné, a tomu je třeba přizpůsobit celou prodejní strategii. Podívejte se na základní kroky celého procesu - viz níže, nebo se začtěte do podrobnějšího popisu jednotlivých aktivit

Úvodní schůzka aneb nezávazné posezení u kávy

Úvodní schůzka Vás k ničemu nezavazuje a slouží pouze k tomu, abyste se mohli seznámit s celým procesem prodeje. Vždy pečlivě naslouchám potřebám svého klienta, preferencím i  jeho momentální situaci. Někdo nespěchá, může si na bonitního klienta počkat a maximalizovat tak prodejní cenu, jiný naopak potřebuje prodat co nejrychleji, protože potřebuje finanční prostředky na financování nového bydlení apod.

Během první schůzky si také vyjasníme podmínky fungování našeho případného smluvního vztahu, které se pak promítnou do následné zprostředkovatelské smlouvy.

Pokud se schůzka nekoná přímo v dané nemovitosti, je třeba si dohodnout následnou prohlídku. Znalost konkrétní nemovitosti i dané lokality se pak promítá nejen do správně stanovené ceny prodávané nemovitosti, ale i do správně zvolené marketingové strategie.

Cenová analýza aneb s čísly se to musí umět

Správné stanovení ceny je jedním z nejdůležitějších faktorů úspěšného prodeje. Tržní cenu nemovitosti stanovuji na základě vícezdrojové analýzy. Využívám jednak informace o reálně uskutečněných transakcích z katastru nemovitostí, cenových map i vlastní rozsáhlé databáze sdílené více jak tisíci makléři naší sítě. Tato databáze mně vedle tzv. tvrdých dat poskytuje i podrobné informace o dané nemovitosti vč. obrazového materiálu. Jako pomocný zdroj používám také stávající nabídkové ceny srovnatelných nemovitostí v dané lokalitě. Kromě těchto dat je třeba při stanovení ceny zohlednit také aktuální ekonomickou situaci, potřeby prodávajícího a zejména stav konkrétní nemovitosti.

Obecně má na cenu nemovitosti vliv zejména LOKALITA, její dostupnost, prostředí, občanská vybavenost a blízkost vysokých škol a pracovních míst. U nemovitosti pak záleží především na stavu domu, konstrukčním materiálu, existenci výtahu, počtu pater; u konkrétního bytu na patře, existenci balkonu, parkovacího místa, dispozici, použitých materiálech atd.. Stanovení ceny je takovou alchymií, kombinací propočtů na základě tvrdých dat, ale také intuice a zkušenosti.

Příprava aneb nemovitost je třeba zatraktivnit

Nejdříve je potřeba zajistit veškeré relevantní dokumenty nutné pro prodej nemovitosti, jako je prohlášení vlastníka, nabývací dokumenty, povinný štítek energetické náročnosti budovy, stavební dokumentaci nebo alespoň pasportizaci a další.

Poté přistupuji k prověření existence možných právních vad, např. zástav, břemen, spoluvlastnictví a v neposlední řadě je třeba zkontrolovat, jestli zápis nemovitosti na katastru odpovídá skutečnému stavu.

Nemovitost je jedinečný produkt a jako takový je třeba ho řádně připravit na prezentaci. Při prohlídce zdaleka nerozhodují pouze racionální důvody, ale koupě je z velké části ovlivněna emocionalitou a nemovitost je vnímána všemi smysly a nakonec drobnosti mohou pomoci nerozhodným, aby získali pocit pohody a z nemovitosti cítili budoucí domov. Stejně jako při osobním setkání, tak i u prodeje nemovitosti uděláte Vy i Vaše nemovitost první dojem jen jednou. 

Home staging je soubor metod, již dlouhé roky využívaných v USA i západní Evropě, které mají zatraktivnit prodávanou či pronajímanou nemovitost. Ze stejného důvodu Vám v supermarketu nasvítí uzeniny či v autosalonu nablýskají auto, protože se pak lépe prodává. Smyslem rozhodně není skrývat vady, zamlčovat důležité informace, ale jednoduše zatraktivnit nemovitost.

Ideální je již vyklizená nemovitost, kterou mohou profesionální designéři dočasně zařídit - buď pouze po dobu profesionálního nafocení nebo po celou dobu prohlídek. V životě se však často ideální situace nevyskytují. Pojďme z toho nedělat vědu a zkusme to zjednodušit. Nemovitost je třeba uklidit a pokud možno odosobnit. Žádné boty v předsíni, kabáty na věšáku. Z kuchyně se odstraní neumyté nádobí, utěrky, z lednice magnetky a podobně. V ložnici stačí ustlat, použít přehoz, dekorativní polštáře, z nočních stolků odstranit šperky, fotografie a skleničky… V obývacím pokoji naaranžujeme polštářky, uklidíme noviny, schováme ovladače. Koupelna musí zůstat bez prostředků osobní hygieny, naopak dobrou službu udělají vonné svíčky či dvě čisté srolované osušky. V dětském pokoji se urovná vše jako při vánočním úklidu. A pak už může přijít profesionální fotograf. Před prohlídkami pak stačí už jen důkladně vyvětrat, provonět byt či dům a navodit příjemnou atmosféru nevtíravou relaxační hudbou.

Marketing aneb být vidět a zaujmout

Ani dobrý produkt se sám neprodá. Musí zaujmout a být vidět. Více jak 80 % informací je získáváno zrakem, po přípravě nemovitosti ji proto nechám nafotit profesionálním fotografem, eventuálně nechám zhotovit kvalitní videoprohlídku.

Pro dobrou orientaci potenciálního zákazníka zhotovím přehledné půdorysy.

Samozřejmostí je inzerce na nejnavštěvovanějších realitních portálech, na webu RE/MAX a prezentace v síti více jak tisíce makléřů. Využívám také placené reklamy na sociálních sítích a její zacílení na potenciální zákazníky, po dohodě s klientem i lokální outdoorovou reklamu.

Kromě toho mám k dispozici vlastní databázi bonitních klientů RE/MAX.

Koupěschopný klient aneb nestačí jenom chtít, musím na to mít

 

Pokud už máte nějakou zkušenost s prodejem nemovitosti, možná jste čelili náporu tzv. „realitních turistů“, nesolventních zájemců či nesolidních realitních makléřů, kteří Vás přesvědčovali, že už teď pro Vás mají klienta.

Dnešní marketing určitě není o tom, protlačit cokoliv komukoliv, ale o tom, znát klienta, jeho potřeby, preference a možnosti a přizpůsobit mu produkt. U realit jde o to, najít klienta, kterému daná nemovitost přinese maximální užitek a zároveň to bude klient nejen ochotný, ale i schopný za nemovitost zaplatit.

U zájemců tedy zjišťuji motiv koupě a jejich představu o nemovitosti. S vážnými klienty provádím prohlídky a prezentuji právě přednosti nemovitosti a lokality, pravdivě informuji. Hledám průsečík mezi očekáváním prodávajícího a kupujícího - jen obchod win-win má smysl. U vážných klientů zjišťuji jejich platební schopnost a v případě jejich zájmu zprostředkujeme nejvýhodnější hypoteční úvěr.


 

 

Prodej aneb bezpečí především

Řada klientů se při prodeji nebo koupi nemovitosti obává, že přijde o nemovitost i peníze. Samotná prodejní fáze je tedy velmi důležitá z hlediska bezpečnosti transakce, na to klademe v RE/MAXu obzvlášť důraz. Snažíme se o hladký průběh mnohdy složitého právního procesu.

Spolupracujeme pouze s certifikovanými advokátními kancelářemi, které pro nás zajišťují kvalitní právní servis, vyhotovují veškerou smluvní dokumentaci od rezervačních smluv, přes smlouvy zástavní, kupní, až po smlouvy o úschově finančních prostředků.

Po podpisu potřebných smluv, složení celé částky kupní ceny do úschovy zajišťujeme vklad na katastr nemovitostí (vč. případných výmazů/ záznamů zástavních práv) a následné uvolnění finančních prostředků v souladu se smlouvou o úschově.

 

Předání aneb prodejem to nekončí

Záleží mi na Vás, Vaší spokojenosti i po podpisu kupní smlouvy, kterou to pro mne nekončí. Po převodu vlastnického práva připravím předávací protokol, pomohu s převodem veškerých médií a ověřím případné daňové dopady. 

© 2020 by Jitka Zichová. Proudly created with Wix.com

Ing. Jitka Zichová


Tel:    +420 606 369 886
Email: jitka.zichova@remax-czech.cz

Kontakt
Sociální sítě